søndag 15. august 2010

Aviskurv ble ny med noen strøk maling

Etter å ha surfet rundt på diverse blogger og sett de flotte resultatene etter at "slitne" møbler hadde fått et strøk med maling, ble jeg fullstendig revet med.

Jeg kan ikke skryte av at interør har førsteprioritet her i huset og en stor del av stue-møblene ble kjøpt inn på begynnelsen av 90-tallet. Trenden på den tiden var ubehandlet/lutet furu....antar jeg. Og jeg har masse av dette slaget og må innrømme at det ikke er spesielt pent å se på lenger......

Vel, jeg gikk til innkjøp av pensler og maling. Og så var det vel egentlig bare å sette i gang:)

Jeg ryddet frem en liten reol som ble grundig vasket med salmiakkvann, rent vann og deretter penslet med kvistlakk....En aviskurv fikk samme behandlingen. Og det var gruuuusomt mye kvist!!

Jeg startet mitt nye prosjekt med denne aviskurven:


Jeg tenkte at det var greit å begynne med noe lite, men det var jo bare tull. For det var veldig mye pirk med den lille saken her. Etter flere dager på uteboden var jeg endelig ferdig. Og må få lov å si at jeg ble ganske fornøyd med sluttresultatet:))

Så nå skal jeg snart fullføre neste prosjektet - den lille reolen....Jeg må bare finne meg en plass å gjøre det på først - det begynner å bli for kaldt å stå på boden....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar